Majburiy attestatsiyaga jalb etilmaydigan pedagog kadrlar ro‘yxati kengaytirildi: Bu nimani anglatadi?
Prezident maktabiga tayyorlanuvchilar uchun mobil ilova
➡️ YUKLAB OLISH
O‘zbekiston hukumatining yangi qarori bilan pedagog kadrlar uchun muhim o‘zgarishlar kiritildi. 2023-yil 23-martdagi 120-sonli qarorga ko‘ra, pedagogik faoliyatda 25 yil yoki undan ko‘p tajribaga ega bo‘lgan va yoshga doir pensiyaga chiqishiga 5 yildan kam muddat qolgan pedagoglar endilikda majburiy attestatsiyadan ozod qilinadi.
Majburiy attestatsiyadan ozod qilish kimlarga tegishli?
1-apreldan kuchga kiradigan bu qaror bo‘yicha quyidagi toifalar majburiy attestasiyaga jalb etilmaydi:
- 25 yil yoki undan ko‘p pedagogik ish stajiga ega bo‘lganlar.
- Yoshga doir pensiyaga chiqishiga 5 yildan kam muddat qolganlar.
Bu toifadagi pedagoglar o‘zlarining amaldagi malaka toifalari (lavozimlari) bilan qolishadi va ularga ta’lim tashkilotlarida ishlash davomida shu malaka toifasi (lavozimi) bo‘yicha haq to‘lanadi.
Malaka toifasini saqlash va qo‘llab-quvvatlash
Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 17-sentabrdagi 572-son qaroriga ko‘ra, pedagoglar o‘z xohishlariga ko‘ra navbatdan tashqari attestatsiyadan o‘tishlari mumkin. Agar ular ushbu navbatdan tashqari attestatsiyadan o‘ta olmasalar, ularning malaka toifasi (lavozimi) tushirilmaydi va ular amaldagi malaka toifasi (lavozimi) bo‘yicha haq olishda davom etadilar.
Bu o‘zgarishlar nimani anglatadi?
-
Tajribali pedagoglarni qo‘llab-quvvatlash: Bu o‘zgarishlar uzoq yillar davomida ishlagan pedagoglarni rag‘batlantirishga qaratilgan. Ularning katta tajribasi va bilimlari qiymatlanadi, ularning malaka toifalari tushirilmaydi va ular shartli attestatsiyadan ozod qilinadi.
-
Barqarorlik va ishonch: Pedagoglar o‘zlarining hozirgi malaka toifalarini saqlab qolishlari va amaldagi lavozimlari bo‘yicha haq olishda davom etishlari mumkin. Bu ularga barqarorlik va ishonch beradi.
-
O‘z xohishiga ko‘ra attestatsiya: Pedagoglar o‘z xohishlariga ko‘ra navbatdan tashqari attestatsiyadan o‘tish imkoniyatiga ega. Bu, ularga o‘z malakalarini yangilash va rivojlantirish imkoniyatini beradi, lekin bu jarayonda malaka toifasi tushirilmaydi.
Bu o‘zgarishlar ta’lim sohasida uzoq muddat xizmat qilgan va katta tajribaga ega bo‘lgan pedagoglarning maqomini saqlab qolish va ularga qo‘llab-quvvatlashni oshirishga qaratilgan.